Selamat Berjumpa Cikgu.... Setelah 25 Tahun

Published by JB under on 11/16/2009 10:29:00 AM
Agak lamak juak aku op, sik nulis apa-apa catatan dalam blog tok..
Tiba-tiba ajak semangat tok kembali... salah satu faktor penyebabnya ialah... (ceritanya ada di dibah tok)..

25 tahun yang lepas, zaman persekolahan maksudku...

eh, bagus aku tukar jak awal ceritanya... emo gilak bunyinya.

Syukur rasanya kerana kita pada masa tok kerana kita dapat menikmati kemajuan teknologi internet. Aku baruk jak cuba berjinak-jinak dengan FACEBOOK.. mula-mulanya sik berminat gilak tapi ndiat dak anak-anak tok bercerita tentang facebook maka akupun turut juak nak tauk apakah facebook ya? Setelah mencobanya Alhamdulillah setakat tok sebahagian besar yang udah di Add As Friend adalah terdiri daripada bekas anak pelajar SMK Luak (sewaktu aku menjadi guru dolok), rakan di Kamsis F, Rahim Kajai UKM (senior, sama tahun dan junior), anak-anak buah (Muiz, Muim, Anor, Amirul)..
Yang paling bermakna bagi aku ialah bekas cikgu aku dolok.. meskipun sik mengajar aku tapi pernah mengajar di Sekolah Menengah Kerajaan Dato Permaisuri Miri sekitar tahun 1984-86. Guru tok pernah menjadi guru kelas isteriku pada tahun 1985 (kelak aku perkenalkan siapakah orangnya) Ceritanya cam tok.. bagaimana aku boleh berhubung balit dengan cikgu tok?

Mula-mulanya... aku mencarik rakan-rakan seperjuangan yang pernah mendiami Kamsis F Rahim Kajai di UKM antara tahun 1986/87 - 1990/91, sehinggalah bertemu ngan dak junior aku sehinggalah kepada Daing Nazatul Shima Muncul kembali gambaran wajah seorang insan yang bernama NAZERI HARUN. Rasa-rasanya wajah dan nama tok aku masih ingat tapi di sene..?

Maka kuceritakan kepada isteriku berkenaan dengan guru-gurunya sewaktu di Tingkatan 5E di SMKDP dulu.
Salah seorang nama guru yang disebutnya ialah CIKGU NAZERI HARUN, guru kelas yang mengajar mata pelajaran Sejarah. Akupun menyuruhnya mengenalpasti insan ini melalui rakan Facebook dan isteriku memberi maklum balas "BETUL".

Maka ku ajukan soalan kepada insan ini untuk mendapatkan kepastian dan jawapannya...












Maka setelah 25 tahun, aku dan isteriku mengucapkan Selamat Berjumpa kembali Cikgu NAZERI HARUN walaupun hanya di FACEBOOK...

Foto: Sewaktu berpicnic di Taman Selera Miri, 1985
________________________

Nota: Sila rujuk Nazeri Harun, Mengimbas Kenangan Di SMKDP Miri (1984-1986), MENGGAPAI AWAN MERANTAI ANGIN (http://nazerihn.blogspot.com/2009/11/mengimbau-kenangan-di-smkdp-miri-1984.html).

2 comments:

Nazeri Harun said... @ November 16, 2009 at 8:52 PM

Kegembiraan seorang guru dlm konteks hubungan dengan anak muridnya ialah.. apabila anak muridnya berjaya menjadi insan yang berguna; dan anak muridnya masih dapat mengingatinya.. T kasih JB dan isteri serta terima kasih Miri.

Anonymous said... @ November 16, 2009 at 9:17 PM

roflmao org nok pake kaca mata itam baju biru langit.-innes-

Post a Comment

Terima kasih, komen anda akan disiarkan kemudian.

 
Powered By Blogger