Machinda Club aka Miri Annex Club (Bhg 9... FINAL)

Published by JB under on 5/07/2009 10:26:00 AM
Nembiak Los, Kenangan ...

Betapa indahnya kehidupan sebagai nembiak los untuk diingat semula. Alhamdulillah juak kerana kehidupan pada masa ya meskipun sederhana tapi gembira. Nak dikatakan mewah sik juak, kerana kemudahan sik ada seperti macam kinek tok. Sitok sia ada jak yang baruk bukak, ada jak yang baruk didengar oleh kita. Anak-anak pun juak pandei ngembak kita ke Apple Doughnutlah, Merrybrown, Sec. Recipilah dan macam-macam lagik. Hiburan di rumah udah macam-macam ada.. ada Wii, Playstation II & III, game boy, ASTRO dan lain-lain lagik. Basikalpun sik macam dolok, udah ada mountain bike, BMX dan lain-lain. Anak-anakpun udah sik bermain diluar rumah gilak... Sunyik sepi ajak.. Apabila ari ujan sik ada kita ndiat nembiak main ujan, semuanya beperam dalam rumah..







Ti Lung & David Chiang... Dua orang pelakon yang amat digemari.. Filemnya pernah ditayangkan di Machinda Kelab.

rediahamran said...
Duhal nembiaklos laki tok eh byk lepak di kelab, patut cdak duak apek n nyonyah meroyan x da privacy. tapi benar juak nak ke sene gik, time ya ne byk tempat hiburan, tv salurannya kacho,skejap nampak terang skejap blurr. Ya pun x semua org ada tv. December 23, 2008 2:40 PM

nembiak Los said...
Rediah. Sebenarnya Nembiak Los tok "Very Resourceful" kata rang puteh! Hari hari ada ajak hiburan baru. Bila boring Lepak di dalam kelab, pergi belakang melastik rumah manok apek. Bila apek rioh, semua lekik lekik tetak. December 23, 2008 10:27 PM


Walam macamnepun, Machinda Kelab tetap dalam ingatan nembiak los

2 comments:

Unknown said... @ June 12, 2009 at 10:05 AM

Masa dak Ti Lung tok pemos, kamek selalu meli tiket 50 sen. Tapi dudok kat tempat 2nd class. Mun kenak cek oleh Lampam, beduruk jak lari ke depan. Mun mikir balit kesian juak ngenang, tapi masa ya sik kesah. Sigek hal juak, masa ya, masa nang diguna sepenuhnya. Sik ada masa nok terluang, mesti ada jak aktiviti. Samada nok berfaedah atau pun sik berfaedah sik kira.

nembiak Los said... @ June 14, 2009 at 11:35 AM

Hero duak orang tok nang diminat abis masa ya. Berkareh pegi ke wayar sembilan(lereng Bukit kinek tok) ngambik buloh kat rumah Kak Pon....pakei molah pedang.
Masa dak Kamal diJln Puspa, Ejas ngan Hj Abu lah hero main Pedang ya. Musa ngan Sayed gik beringus.

Post a Comment

Terima kasih, komen anda akan disiarkan kemudian.

 
Powered By Blogger