Nembiak Los

Published by JB under on 12/20/2008 09:42:00 AM
Aku dilahirkan di Miri (los cermin) dekat Machinda Club di No 142B, Jalan Ungu Miri. Rumah tok terletak di tepi sekali, rumah pertama daripada padang machinda club bersebelahan rumah dak Horriah Hatta. Aku cuba dapatkan gambarnya...

Zaman kecik-kecik banyak nostalgianya terutama bagi mereka yang tinggal di los (los cermin, los katon dan los perintah dan kawasan sekitarnya seperti di Sungei Baong, Kampong Dagang dan Kampung Wireless. Sik lupak juak bagi yang tinggal di Charcoal Plant). Kita sama-sama membesar; bermain, bergurau-senda dan berkelahi dan sebagainya. Nostalgia ini amat indah sekali... dan membuat kita tersenyum dan gelik hati.

Blogs ini adalah inspirasi daripada blogs-blogs;
Semoga cerita, peristiwa menjadi kenangan kita bersama di samping ikatan silaturrahim yang berpanjangan seperti sebuah keluarga yang besar. Jika ada foto atau cerita yang menarik nak dikongsikan bersama sila hantarkan kepada saya menerusi email: jay_bie@yahoo.com or jaybbie250@gmail.com

Jamil Bujang

4 comments:

Dancy said... @ January 20, 2009 at 1:55 PM

Assalammualaikum Jamil ,

Awok ingat kamek ngan kitak ...adik bungsu dak Sani , Japar ngan Nor .

Kamek ada terkenang ngan kitak ....sinae masa tok ?

Nak nanyak...kedong dah tali kapal kita tok bersambong balit ...kitak sekolah rendah dolok sekolah nae kah Ooooo ? Kak ya tang hilang ajak kitak dari Los ...kamek pun pindah ke Pujut ...alhamdullillah ..tok baruk kita bertemu lagik .

Salam ngan kakak kitak.

JB said... @ January 20, 2009 at 2:33 PM

Waalaikumussalam..

Teramat gembiranya kamek kerana kita masing-masing kembali bertemu. Selepas kamek bersekolah di sayed othman (1974-79), bersekolah di SMK Dato Permaisuri (1980-1984), ke Kolej (1985-86) melanjutkan pelajaran ke UKM (1987-1991) Kinek tok bekerja dengan Lembaga Melayu Miri(dekat tabung haji Miri.

Kamek pindah ke Luak dalam tahun 1983. Sani, kakak kamek di luak masa tok Sementara Japar udah jadi Dekan di UPM Bintulu.

Salam. Jb

mussjulai said... @ February 9, 2009 at 11:50 AM

Mun aku nangar rumah los lam gambar di atas ya tadik,teringat aku masa gepong wo putus jangkut atas atap,siap atap ya di dekik,sik pandei takut!Nok nama gugok sik pernah belaku marek.Kak ya terjun ke bah,nok nama tangak sik ada masa ya,teror lah rasa mun dah pandei nekik atap ya!Dak hospitel dulok marek senyum ajak kerja,ne nak sik pernah nerimak pesakit gugok dari atap.Mun pasal guntal benang kaca,HJ Amid tauk hal ya.Mun nengar wo pak leho,pak ayup ,cina kerekan putus,abis benang sidak gerenti kenak guntal nembiak los lok marek.Benar nak Dol?

mussjulai said... @ February 9, 2009 at 12:06 PM

Mnah,terbang ke BLOG tok cepat,aku nak beceloteh gan kau lok.
O urang los mun kitak orang mauk tauk minah tok lah yang paling sexy pompuan zaman kita marek.Mauk juak kita meruyan nangar nya waktu nya makei pakaian sexy ya.Nok nama tren sik gia minah,suk nengar komen aku!Nya tok peramah,kuat pelente,mun sik tahan gan pelente nya mauk juak meruan kita.ha.ha.ha.Jangan marah minah,sik sexy kelak!Aku rasa mun cekgu wan masa ya gik mudak mauk juak meruan oleh nya tok.

O minah jangan marah guro ajak bah,mun sik beguro gan kau eh sik sah.bukan kau sik tauk gan aku nah!

SEkian, salammmmmmmmmmmmmmeh.

Post a Comment

Terima kasih, komen anda akan disiarkan kemudian.

 
Powered By Blogger